Jihočeský kraj: Z Nemanic do Ševětína za 7 let rychleji
JIHOČESKÝ KRAJ - Správa železnic hledá zhotovitele poslední části železniční tratě z Prahy do Českých Budějovic. Stavební práce, které by neměly přesáhnout 21,3 miliardy korun, by měly začít již příští rok, dokončení úseku se pak očekává v roce 2032. Traťová rychlost se zvýší na 200 kilometrů za hodinu a zanikne stanici v Hluboké nad Vltavou...
Správa železnic hledá zhotovitele poslední části koridoru na jih Čech, vítěz tendru zmodernizuje traťový úsek z Nemanic na okraji Českých Budějovic do Ševětína. Koleje povedou ve zcela nové trase, na které se budou nacházet také dva několikakilometrové tunely. Samotné zahájení prací se plánuje na začátku příštího roku, dokončení pak v roce 2032. "Nejvyšší přípustná nabídková cena v tendru je 21,3 miliardy korun," upřesnila tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Vlaky přestanou využívat dosavadní trasu přes Hlubokou nad Vltavou-Zámostí, nově se krátce za krajskou metropolí ponoří do Hosínského tunelu dlouhého 3120 metrů. Následující Chotýčanský tunel se dokonce díky délce 4775 metrů stane nejdelším na české železnici. Celkovou přestavbou projde stanice v Ševětíně, která získá moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem. Nové trasování umožní zvýšit traťovou rychlost na 200 km/h, délka celého úseku se zkrátí z 22 na necelých 18 kilometrů. To vše přispěje k výraznému zkrácení jízdních dob.
Ilustrační foto: Vlčoun/Filip Vlček.