Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Nový RegioSpider v barvách
PID vyjíždí na tratě

 Prvních 14 trolejbusů
33Tr jezdí v Budějovicích

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

Rizikový přejezd nahradí podjezd do dvou let

STUDÉNKA - Do dvou let začnou řidiči ve Studénce využívat nový podjezd pod páteřní železniční tratí. V plném proudu jsou totiž již přípravné práce na jeho výstavbu, podjezd nahradí stávající a diskutovaný železniční přejezd. 

Podjezd bude dlouhý 26,5 metru a široký 12,3 metru, hlavní práce na podjezdu proběhnou v příštím roce, kdy se přejezd pro silniční dopravu uzavře...


Podoba budoucího podjezdu (vizualizace: Správa železnic)

Podjezd bude určený pro osobní auta, vozidla IZS, cyklisty a chodce. Součástí projektu je řada navazujících staveb, vznikne například obslužná silnice pro kamiony. Nový podjezd vznikne namísto čtyřkolejného přejezdu přímo ve stanici Studénka, která se nachází na rušné koridorové trati. „Vlaky zde projíždějí vysokou rychlostí, proto zrušení přejezdu zajistí výrazné zvýšení bezpečnosti. Současně se zlepší plynulost silničního provozu. Jde o další důležitý krok v našem dlouhodobém úsilí o maximální bezpečnost na kříženích silnic a železnice,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Podjezd bude dlouhý 26,5 metru a bude mít šířku 12,3 metru. "Díky tomu jej bude možné rozdělit na tři samostatné části pro bezpečný provoz osobních aut, cyklistů i chodců. Stejně koncipované budou i nájezdové rampy z obou stran podjezdu, které budou dlouhé přes 60 metrů," uvedl v polovině března generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. V rámci projektu projde úpravami také několik dalších komunikací přímo ve Studénce. Především se vybuduje nová obslužná komunikace pro kamiony, která bude směřovat od průmyslového areálu ve Studénce přes Butovickou ulici k dálnici D1.

Čtěte také...
Studénka po roce: Stále se řeší, co s přejezdem (vydáno 22. července 2016)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Podoba budoucího podjezdu (vizualizace: Správa železnic)

Práce na této části stavby odstartují letos, po dobu realizace této spojnice bude přejezd fungovat bez omezení. Hlavní stavební práce na samotném podjezdu proběhnou v příštím roce, kdy se železniční přejezd pro silniční dopravu uzavře. Provoz vlaků zůstane po celou dobu výstavby zachovaný, omezená bude jízda po některých kolejích. Proměna čeká i nedaleký přejezd na lokální trati ze Studénky do Bílovce, což si také vyžádá úpravy navazujících silnic. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Práce provedou za 598,5 milionu korun, což je o téměř 270 milionů méně, než byla maximální přípustná nabídka v tendru.

Správa železnic jen v letošním roce posílí bezpečnost na dalších 128 přejezdech, celkové investice v této oblasti dosáhnou 1,6 miliardy korun. Prostřednictvím kontinuální modernizace přejezdů a také osvětových kampaní se daří snižovat počet nehod na přejezdech. Loni na nich došlo ke 133 střetům, což bylo to nejméně za posledních pět let. Projekt je navržen na spolufinancování Evropskou unií pomocí Mechanismu pro spravedlivou transformaci (JTM). Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.


Podoba budoucího podjezdu (vizualizace: Správa železnic)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!